תיקון יגדיל בכ-100 אלף שקל הנחה לזכאי לרכוש את דירתו

    היו"ר כבל: הבאנו בשורה אדירה לזכאים – רכישת הדירות זו הדרך הטובה ביותר להוציא אותם מהמצוקה; יוזם ההצעה ח"כ אלי כהן: תיקנו עיוות שנגרם בשל עליית מחירי הדיור מ-2008 ושמנע את מימוש תכלית חוק הדיור הציבורי
    יוסי אשר No Comments on תיקון יגדיל בכ-100 אלף שקל הנחה לזכאי לרכוש את דירתו
    צילום: דודי וקנין
    היו"ר כבל: הבאנו בשורה אדירה לזכאים – רכישת הדירות זו הדרך הטובה ביותר להוציא אותם מהמצוקה; יוזם ההצעה ח"כ אלי כהן: תיקנו עיוות שנגרם בשל עליית מחירי הדיור מ-2008 ושמנע את מימוש תכלית חוק הדיור הציבורי
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ אלי כהן, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הדיור הציבורי שנועדה לאפשר העלאת ההנחה לדיירים הזכאים לרכוש את דירתם. היו"ר כבל הזכיר בפתח הדיון כי התיקון קודם במהירות בוועדה, כיוון שכל יום שחולף מונע מאנשים את האפשרות לשפר את מצבם. הוא אף הזכיר בדיון הקודם כי נלחם למען דיירי הדיור הציבורי מזה שנים, מתוך ההבנה שלתת להם את האפשרות לרכוש את דירתם זאת הדרך הטובה ביותר להוציא אותם מהמצוקה.

    כיום ההנחה ניתנת כאחוז ממחיר הדירה, כאשר בחוק נקבעה תקרה של 705 אלף שקל או 885 אלף שקל לנכה – שמעליה לא ניתנת ההנחה. כלומר דירה שנקבע בשמאות שבוצעה לה כי היא שווה, למשל, מיליון שקל, ההנחה לדייר בדיור הציבורי תינתן בהתאם לזכאותו עד לתקרה 705 אלף שקלים ואת ההפרש (295 אלף שקל בהתאם לדוגמה) הוא יצטרך לשלם במלואו. לאחר התיקון שאושר, התקרה המזכה בהנחה תעלה ל-915 אלף שקל לזכאים ול-1.09 מיליון שקל לזכאים שהם נכים.

    התקרה נקבעה בשנת 2008, אז המחיר הממוצע לדירה עמד על 774 אלף שקל. יוזם ההצעה, ח"כ אלי כהן, הסביר בדיון הקודם, במסגרת הכנת ההצעה לקריאה ראשונה, כי מאז ועד 2014 עלה מחיר דירה ממוצעת ב-69% והוא עומד כיום על כ-1.3 מיליון שקל. לדבריו, העלייה יצרה עיוות אבסורדי שצמצם את שיעור ההנחה לזכאים ומנע את מימוש תכלית החוק, כאשר עיקר הפגיעה היא בדיירי הדיור הציבורי באזורי הביקוש, ובכללם ירושלים וערי המרכז. "חוק הדיור הציבורי מטפל בעיקרון הצדק החלוקתי ובצמצום פערים חברתיים ונוגע במחולל העוני הגדול ביותר – הדיור. ההצעה שאושרה תאפשר לדיירים את הזכות להיות הבעלים של דירתם ותתמוך באופייה של המדינה כמדינת רווחה".

    הצעת החוק מעלה את תקרת הזכאות להנחה ב-210 אלף שקלים לדירה. לפי נתוני משרד האוצר, ההנחה הממוצעת לזכאי הדיור הציבורי עומדת על כ-50% לזכאי. לפיכך, המשמעות היא כי ההצעה שאושרה תגדיל את ההנחה של כל רוכש בכ-100 אלף שקלים. לפי הנתונים שנמסרו לוועדה, כעת נמצאים כ-2,500 דיירים בהליך רכישה, והמשמעות היא כי הצעת החוק תוביל לאבדן הכנסות של כ-250 מיליון שקל ב-2016. עם זאת, הממשלה תמכה בהצעת החוק.



    0 תגובות